wtorek, 21 stycznia 2014

Jak poradzić sobie z rozpoczęciem szycia wielu warstw materiału.

Może ten sposób jest Wam znany, ale dla mnie było zawsze problemem rozpoczęcie szycia grubego materiału lub kilku jego warstw. Na początku maszyna przeszywa w miejscu i ciężko jest ruszyć do przodu. Zawsze pomagam sobie ręcznie, ale niedawno wpadłam w sieci na banalnie prosty, ale jakże pomocny sposób. Niestety nie wiem na jakim blogu to znalazłam, bo często przeglądam blogi na komórce, a komórka lubi zamykać strony zanim zdążę je zapisać.
Koniec z plątaniem się nitki i przeszywaniem w miejscu, ale do rzeczy.

Tak wygląda ustawienie stopki kiedy wkładamy pod nią kilka warstw. Przód stopki jest uniesiony w stosunku do jej tylu co powoduje, ze materiał nie chce się przesunąć.


ale wystarczy, ze pod tył stopki podłożymy identycznej grubości materiał i natychmiast stopka wyrównuje się do pozycji poziomej. 


Co uzyskujemy dzięki temu? Ten filmik pokaże jak bez problemu możemy zacząć szyć.
Filmowałam jedną ręką, drugą podtrzymywałam materiał, więc szycie idzie w bardzo zawrotnym tempie ;p


Tutorial do rozpowszechniania i dzielenia się ze znajomymi.

Pozdrawiam
Kamila

6 komentarzy:

  1. świetna i bardzo przydatna rada! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle lat szyje a jeszcze nie wpadłam na taki pomysł ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo czesto najprostsze rozwiazania sa najtrudniejszymi do znalezienia ;)

      Usuń
  3. Zawsze mam ten problem i nigdy na taki prosty pomysł nie wpadłam! Super, dzięki za tą przydatną podpowiedź - przyda mi się na pewno :-)

    OdpowiedzUsuń